De Mango - Intro

Mango

De Mango is door Velomobiel.nl ontworpen naar het principe van de 20" Quest. In de Jaren van 2002 tot 2007 hebben we er 115 gemaakt. In 2007 is het model Mango overgedragen aan Harry Lieben die onder de naam "Go-mango" de productie voortzette. Later is Go-mango overgenomen door ligfietsfabrikant Sinner, daarna Drymer . Op deze manier hebben Quest en Mango rijders er een volledig uitgerust service punt in Stadskanaal bij.

Wij treden op als sercvicepunt voor de Mango en houden wij onderdelen op voorraad voor een efficiente service.

Aktuele informatie over uitvoering en levertijden is te vinden op de site van Drymer

Mango

Ontwikkeling

Open wielkasten

Toen we met de productie van de 20inch Quest begonnen was er een mogelijkheid om de wielkasten van de Quest open te zagen en met iets aangepaste veerpoten zo een Quest met kleinere draaicirkel te realiseren. Aërodynamisch werd hij er wel minder van, de verschillen in snelheid en bochtstabiliteit waren ongeveer even groot als tussen Quest en Strada nu (zie Strada ontwikkeling). Van de 20inch Quest zijn er twee met open wielkasten gemaakt.

Nieuw model


Er was vraag naar een compactere fiets met een kleine draaicirkel, we hebben toen besloten een nieuw model te maken, dat is uiteindelijk de Mango geworden. De karakteristieke reliëflijn over de flank is er in gemaakt om het model een eigen karakter te geven en ook om de weinig bollende zijkanten meer stijfheid te geven zonder veel materiaal te hoeven gebruiken voor ribben o.i.d.

Alle Mango's hebben een aandrijving met een achternaaf als tussenas waardoor het mogelijk is er b.v. een (Rohloff) versnellingsnaaf of 3X8 naaf in te bouwen. De eerdere hebben de primaire en secundaire ketting beide aan de rechterkant, bij de latere is de secundaire ketting naar de linkerkant verhuisd

Maatschets


Maatschets van de Mango